Axa prioritară 2 – Îmbunătăţirea competitivităţii întreprinderilor mici şi mijlocii
Prioritatea de investiții 2.2 – Sprijinirea creării si extinderea capacităților avansate de producție și dezvoltarea serviciilor
- VII. Alte Aspecte
- I. BENEFICIARI ELIGIBILI
Solicitanții eligibili în cadrul acestui apel de proiecte sunt societățile constituite în baza Legii nr. 31/1990 privind societățile, republicată, cu modificările și completările ulterioare sau în baza Legii nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei, republicată, cu modificările și completările ulterioare, care se încadrează în categoria IMM-urilor din mediul urban, sau a întreprinderilor mijlocii din mediul rural.
- II. CHELTUIELI ELIGIBILE (conform celor 2 tipuri de ajutor financiar: ajutor regional, ajutor de minimis)
A. In baza ajutorului de stat regional
- Cheltuieli pentru amenajarea terenului
1.1. Amenajarea terenului – se includ cheltuielile efectuate la începutul lucrărilor pentru pregătirea amplasamentului şi care constau în demolări, demontări, dezafectări, defrişări, evacuări materiale rezultate, devieri reţele de utilităţi din amplasament, sistematizări pe verticală, drenaje, epuismente (exclusiv cele aferente realizării lucrărilor pentru investiţia de bază), devieri de cursuri de apă.
1.2. Amenajări pentru protecţia mediului şi aducerea la starea iniţială – se includ cheltuielile efectuate pentru lucrări şi acţiuni de protecţia mediului, inclusiv pentru refacerea cadrului natural după terminarea lucrărilor, precum plantare de copaci, reamenajare spaţii verzi.
- Cheltuieli pentru asigurarea utilităţilor necesare obiectivului
Se includ cheltuielile aferente asigurării cu utilităţile necesare funcţionării obiectivului de investiţie, precum: alimentare cu apă, canalizare, alimentare cu gaze naturale, agent termic, energie electrică, telecomunicaţii care se execută pe amplasamentul delimitat din punct de vedere juridic, ca aparţinând obiectivului de investiţie, precum şi cheltuielile aferente racordării la reţelele de utilităţi.
- Cheltuieli pentru investiţia de bază
3.1. Construcţii şi instalaţii – se cuprind cheltuieli aferente activităților de construire/ extindere a spaţiilor de producţie/ prestare de servicii ale întreprinderii, respectiv cheltuielile aferente execuţiei tuturor obiectelor cuprinse în obiectivul de investiţie: clădiri, construcţii speciale, instalaţii aferente construcţiilor, precum instalaţii electrice, sanitare, instalaţii interioare de alimentare cu gaze naturale, instalaţii de încălzire, ventilare, climatizare, P.S.I., telecomunicaţii şi alte tipuri de instalaţii impuse de destinaţia obiectivului.
3.2. Dotări (utilaje, echipamente tehnologice şi funcţionale cu si fara montaj, dotări) – se cuprind cheltuielile pentru achiziţionarea utilajelor şi echipamentelor tehnologice, precum şi a celor incluse în instalaţiile funcţionale, inclusiv cheltuielile aferente montajului utilajelor tehnologice şi al utilajelor incluse în instalaţiile funcţionale, inclusiv reţelele aferente necesare funcţionării acestora:
– Cheltuieli cu achiziţionarea de echipamente tehnologice, utilaje, instalații de lucru, mobilier, echipamente informatice, birotică, de natura mijloacelor fixe
– Cheltuieli cu achiziţionarea de instalaţii/ echipamente specifice în scopul obţinerii unei economii de energie, precum şi sisteme care utilizează surse regenerabile/ alternative de energie pentru eficientizarea activităţilor pentru care a solicitat finanţare.
Nu sunt eligibile cheltuielile pentru procurarea de bunuri care, conform legii, intră în categoria obiectelor de inventar. Cheltuielile cu lucrări de modernizare pot fi considerate eligibile doar în măsura în care sunt aferente unei investiții inițiale care constă în activități de construire/ extindere/ dotare cu active corporale a spațiilor de producție/ prestări de servicii.
3.3. Active necorporale – se cuprind:
a) Cheltuieli cu achiziționarea de brevete, licențe, mărci comerciale, programe informatice, alte drepturi şi active similar;
b) Cheltuieli cu activități de realizare a instrumentelor de comercializare on-line a produselor/serviciilor proprii ale solicitantului
c) Activele necorporale trebuie să îndeplinească inclusiv următoarele condiții cumulative:
– trebuie să fie utilizate exclusiv în cadrul unității care primește ajutorul;
– trebuie să fie amortizabile;
– trebuie să fie achiziționate în condițiile pieței de la terți care nu au legături cu cumpărătorul (beneficiarul ajutorului);
– trebuie să fie incluse în activele întreprinderii care beneficiază de ajutor și trebuie să rămână asociate proiectului pentru care s-a acordat ajutorul pe o perioadă de minimum trei ani de la data efectuării plății finale în cadrul proiectului.
- Alte cheltuieli
4.1. Organizare de şantier:
– Lucrări de construcţii şi instalaţii aferente organizării de şantier;
– Cheltuieli conexe organizării de şantier
4.2. Cheltuieli diverse şi neprevăzute – se consideră eligibile dacă sunt detaliate corespunzător prin documente justificative şi doar în limita a 10% din valoarea eligibilă a cheltuielilor eligibile cuprinse la Cap. 4. ”Cheltuieli pentru investiţia de bază”, punctul 4.1. ”Construcţii şi instalaţii”.
B. In baza ajutorului de Minimis
- Cheltuieli pentru proiectare şi asistenţă tehnică
5.1. Studii de teren – se cuprind cheltuielile pentru studii geotehnice, geologice, hidrologice, hidrogeotehnice, fotogrammetrice, topografice şi de stabilitate ale terenului pe care se amplasează obiectivul de investiţie.
5.2. Obţinere avize, acorduri, autorizaţii – se includ cheltuielile pentru:
– obţinerea/prelungirea valabilităţii certificatului de urbanism;
– obţinerea/prelungirea valabilităţii autorizaţiei de construire/desfiinţare;
– obţinerea avizelor şi acordurilor pentru racorduri şi branşamente la reţele publice de apă, canalizare, gaze, termoficare, energie electrică, telefonie etc.;
– obţinerea certificatului de nomenclatură stradală şi adresă;
– întocmirea documentaţiei, obţinerea numărului cadastral provizoriu şi înregistrarea terenului în cartea funciară;
– obţinerea acordului de mediu;
– obţinerea avizului P.S.I.;
– Comisioane, cote si taxe – se cuprind: cota aferentă Inspectoratului de Stat în Construcţii pentru controlul calităţii lucrărilor de construcţii, cota pentru controlul statului în amenajarea teritoriului, urbanism şi pentru autorizarea lucrărilor de construcţii, cota aferentă Casei Sociale a Constructorilor, taxe pentru acorduri, avize şi autorizaţia de construire/desfiinţare;
– Alte avize, acorduri şi autorizaţii;
– Achiziționarea semnăturii electronice
5.3. Proiectare şi inginerie – se includ cheltuielile pentru elaborarea documentaţiilor necesare obţinerii acordurilor, avizelor şi autorizaţiilor aferente obiectivului de investiţie. Pentru lucrările de creştere a performanţei energetice a clădirilor, se includ cheltuielile pentru efectuarea auditului energetic.
5.4. Consultanţă – se includ cheltuielile efectuate, după caz, pentru:
– plata serviciilor de consultanţă la elaborarea cererii de finanțare şi/ a planului de afaceri;
– plata serviciilor de consultanţă în domeniul managementului execuţiei investiţiei sau administrarea contractului de execuţie (managementul de proiect);
– plata serviciilor de consultanţă la elaborarea, organizarea si derularea procedurilor de achiziţii
5.5. Asistenţă tehnică – se includ cheltuielile efectuate, după caz, pentru:
– asistenţă tehnică din partea proiectantului pe perioada de execuţie a lucrărilor (în cazul în care aceasta nu intră în tarifarea proiectului);
– plata diriginţilor de şantier, desemnaţi de autoritatea contractantă, autorizaţi conform prevederilor legale pentru verificarea execuţiei lucrărilor de construcţii şi instalaţii.
- Cheltuieli cu activitatile obligatorii de publicitate si informare aferente proiectului
Sunt eligibile în conformitate cu prevederile contractului de finanţare, în limita a 5000 lei fără TVA. Cheltuielile cu activități de marketing și promovare nu sunt eligibile.
- Cheltuielile cu activitatea de audit financiar extern
Sunt eligibile în limita a 5000 lei fără TVA, trimestrial (aferente activitatilor ce pot fi auditate in trimestrul respectiv). În cazul în care beneficiarii optează pentru încheierea unor contracte de audit, rapoartele de audit confirmă că cheltuielile cuprinse în cererile de rambursare au fost verificate
- Cheltuieli cu activități specifice priorității de investiție
8.1. Cheltuieli cu activități de certificare/recertificare a produselor, serviciilor, proceselor
8.2. Cheltuieli cu activități de certificare/recertificare a sistemelor de management
8.3. Cheltuieli cu activități de internaţionalizare – se includ cheltuielile cu participarea, la nivel internațional, în afara României, la târguri, misiuni comerciale, expoziţii, în calitate de expozant:
– taxa de participare;
– închirierea stand-ului;
– transportul și cazarea pe perioada evenimentului pentru maximum 2 delegaţI;
– transportul și depozitarea mostrelor şi materialelor promoţionale
- cheltuielile prevăzute la art. 13 din HG. Nr. 399/2015 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operatiunilor finantate prin FEDR, FSE, FC 2014-2020;
- achiziționarea de terenuri si/sau construcții;
- costurile operationale, de functionare, de testare și intretinere;
- costuri administrative (costuri de management care nu pot fi asociate producției ori vânzării – e.g. salariile personalului general de administrație; chiriile și reparații ale imobilizărilor de interes general în administrație; energie, combustibil și alte consumuri similare; cheltuieli administrativ- gospodărești; alte cheltuieli generale de administrație);
- costuri de personal;
- cheltuieli financiare, respectiv prime de asigurare, taxe, comisioane, rata și dobânzi aferente creditelor;
- contributia in natura;
- Amortizarea;
- cheltuielile cu leasingul prevăzute la art. 9 din HG nr. 399/2015;
- cheltuielile cu achiziţionarea autovehiculelor și a mijloacelor de transport, cu excepția Clasei 2.3.6. ”Utilaje şi instalaţii de transportat şi ridicat”;
- Cheltuieli cu elaborarea studiilor de prefezabilitate, a studiilor de fezabilitate, a documentației de avizare a lucrărilor de intervenții, a proiectului ethnic;
- Cheltuielile efectuate înainte de data depunerii cererii de finanţare, cu excepția celor aferente Capitolului 3 ”Cheltuieli pentru proiectare şi asistenţă tehnică” de mai sus
- IV. COFINANTARE
Contribuția maximă a programului la cheltuielile eligibile finanțabile prin ajutor regional | |||||||
Categoria IMM/ Regiunea de dezvoltare | Nord Est | Sud Est | S Muntenia | SV Oltenia | Vest | Nord Vest | Centru |
Întreprinderi mijlocii | 60% | 60% | 60% | 60% | 45% | 60% | 60% |
Întreprinderi mici și microîntreprinderi | 70% | 70% | 70% | 70% | 55% | 70% | 70% |
Pentru componenta de ajutor de minimis a proiectului, contribuția programului (acoperită din FEDR și bugetul de stat) este de maximum 90% din valoarea eligibilă a cheltuielilor finanțabile prin ajutor de minimis și în limita plafonului de minimis.
V. CRITERII ELIGIBILITATE
- Solicitantul este societate sau societate cooperativă care se încadrează în categoria IMM- urilor din mediul urban, sau a întreprinderilor mijlocii din mediul rural.
- Solicitantul a desfăşurat activitate pe o perioadă corespunzătoare cel puţin unui an fiscal integral, nu a avut activitatea suspendată temporar oricând în anul curent depunerii cererii de finanțare și în anul fiscal anterior și a înregistrat profit din exploatare (>0 lei) în anul fiscal anterior depunerii cererii de finanțare.
- Solicitantul a înregistrat un număr mediu de salariați de cel puțin 3, în anul fiscal anterior depunerii cererii de finanțare
- Solicitantul are capacitatea financiară de a asigura:
a) contribuţia proprie la valoarea eligibilă a proiectului;
b) inanţarea cheltuielilor neeligibile ale proiectului, unde este cazul.
5. Locul de implementare a proiectului este situat în:
a) în mediul urban (inclusiv sate aparținătoare de orașe) pentru IMM-uri;
b) în mediul rural pentru întreprinderile mijlocii
Nu sunt eligibile investițiile localizate în teritoriul acoperit de ITI Delta Dunării. Nu sunt eligibile investițiile localizate în regiunea de dezvoltare București Ilfov.
6. Solicitantul deține unul din următoarele drepturi asupra imobilului, la data depunerii cererii de finanțare, precum și pe perioada de evaluare, selecție și contractare , inclusiv pe perioada de minimum 3 ani de la data estimată a plății finale în cadrul proiectului.
Pentru investiții care includ lucrări de construcție ce se supun autorizării: dreptul de proprietate privată, dreptul de concesiune sau dreptul de superficie. În plus, imobilul (teren și/sau clădiri):
– este liber de orice sarcini sau interdicţii ce afectează implementarea proiectului o nu face obiectul unor litigii având ca obiect dreptul invocat de către solicitant pentru realizarea proiectului, aflate în curs de soluţionare la instanţele judecătoreşti:
– Nu face obiectul revendicărilor potrivit unor legi speciale în materie sau dreptului comun.
- V. CLASE CAEN ElLIGIBILE
Clasa CAEN | Descrierea clasei CAEN |
1320 | Producţia de ţesături |
1330 | Finisarea materialelor textile |
1391 | Fabricarea de metraje prin tricotare sau croşetare |
1392 | Fabricarea de articole confecţionate din textile (cu excepţia îmbrăcămintei şi lenjeriei de corp) |
1393 | Fabricarea de covoare şi mochete |
1394 | Fabricarea de odgoane, frânghii, sfori şi plase |
1395 | Fabricarea de textile neţesute şi articole din acestea, cu excepţia confecţiilor de îmbrăcăminte |
1396 | Fabricarea de articole tehnice şi industriale din textile |
1399 | Fabricarea altor articole textile n.c.a. |
1411 | Fabricarea articolelor de îmbrăcăminte din piele |
1412 | Fabricarea articolelor de îmbrăcăminte pentru lucru |
1413 | Fabricarea altor articole de îmbrăcăminte (exclusiv lenjeria de corp) |
1414 | Fabricarea de articole de lenjerie de corp |
1419 | Fabricarea altor articole de îmbrăcăminte şi accesorii n.c.a. |
1420 | Fabricarea articolelor din blană |
1431 | Fabricarea prin tricotare sau croşetare a ciorapilor şi articolelor de galanterie |
1439 | Fabricarea prin tricotare sau croşetare a altor articole de îmbrăcăminte |
1511 | Tăbăcirea şi finisarea pieilor; prepararea şi vopsirea blănurilor |
1512 | Fabricarea articolelor de voiaj şi marochinărie şi a articolelor de harnaşament |
1520 | Fabricarea încălţămintei |
1610 | Tăierea şi rindeluirea lemnului |
1621 | Fabricarea de furnire şi a panourilor de lemn |
1622 | Fabricarea parchetului asamblat în panouri |
1623 | Fabricarea altor elemente de dulgherie şi tâmplărie, pentru construcţii |
1624 | Fabricarea ambalajelor din lemn |
1629 | Fabricarea altor produse din lemn; fabricarea articolelor din plută, paie şi din alte materiale vegetale împletite |
1811 | Tipărirea ziarelor |
1812 | Alte activităţi de tipărire n.c.a. |
1813 | Servicii pregătitoare pentru pretipărire |
1814 | Legătorie şi servicii conexe |
2110 | Fabricarea produselor farmaceutice de bază |
2120 | Fabricarea preparatelor farmaceutice |
2211 | Fabricarea anvelopelor şi a camerelor de aer; reşaparea şi refacerea anvelopelor |
2222 | Fabricarea articolelor de ambalaj din material plastic |
2312 | Prelucrarea şi fasonarea sticlei plate |
2341 | Fabricarea articolelor ceramice pentru uz gospodăresc şi ornamental |
2342 | Fabricarea de obiecte sanitare din ceramică |
2611 | Fabricarea subansamblurilor electronice (module) |
2612 | Fabricarea altor componente electronice |
2620 | Fabricarea calculatoarelor şi a echipamentelor periferice |
2630 | Fabricarea echipamentelor de comunicaţii |
2640 | Fabricarea produselor electronice de larg consum |
2651 | Fabricarea de instrumente şi dispozitive pentru măsură, verificare, control, navigaţie |
2652 | Productia de ceasuri |
2660 | Fabricarea de echipamente pentru radiologie, electrodiagnostic şi electroterapie |
2670 | Fabricarea de instrumente optice şi echipamente fotografice |
2680 | Fabricarea suporturilor magnetice şi optice destinate înregistrărilor |
2711 | Fabricarea motoarelor, generatoarelor şi transformatoarelor electrice şi a aparatelor de distribuţie şi control a electricităţii |
2712 | Fabricarea aparatelor de control şi distribuţie a electricităţii |
2720 | Fabricarea de acumulatori şi baterii |
2731 | Fabricarea de cabluri cu fibră optică |
2732 | Fabricarea altor fire şi cabluri electrice şi electrocasnice |
2733 | Fabricarea dispozitivelor de conexiune pentru fire şi cabluri electrice şi electronice |
2740 | Fabricarea de echipamente electrice de iluminat |
2751 | Fabricarea de aparate electrocasnice |
2752 | Fabricarea de echipamente casnice neelectrice |
2790 | Fabricarea altor echipamente electrice |
2811 | Fabricarea de motoare şi turbine (cu excepţia celor pentru avioane, autovehicule şi motociclete) |
2812 | Fabricarea de motoare hidraulice |
2813 | Fabricarea de pompe şi compresoare |
2814 | Fabricarea de articole de robinetărie |
2815 | Fabricarea lagărelor, angrenajelor, cutiilor de viteză şi a elementelor mecanice de transmisie |
2821 | Fabricarea cuptoarelor, furnalelor şi arzătoarelor |
2822 | Fabricarea echipamentelor de ridicat şi manipulat |
2823 | Fabricarea maşinilor şi echipamentelor de birou (exclusiv fabricarea calculatoarelor şi a echipamentelor periferice) |
2824 | Fabricarea maşinilor-unelte portabile acţionate electric |
2825 | Fabricarea ehipamentelor de ventilaţie şi frigorifice, exclusiv a echipamentelor de uz casnic |
2829 | Fabricarea altor maşini şi utilaje de utilizare generală n.c.a. |
2830 | Fabricarea maşinilor şi utilajelor pentru agricultură şi exploatări forestiere |
2841 | Fabricarea utilajelor şi a maşinilor-unelte pentru prelucrarea metalului |
2849 | Fabricarea altor maşini-unelte n.c.a. |
2891 | Fabricarea utilajelor pentru metalurgie |
2892 | Fabricarea utilajelor pentru extracţie şi construcţii |
2893 | Fabricarea utilajelor pentru prelucrarea produselor alimentare, băuturilor şi tutunului |
2894 | Fabricarea utilajelor pentru industria textilă, a îmbrăcămintei şi a pielăriei |
2895 | Fabricarea utilajelor pentru industria hârtiei şi cartonului |
2896 | Fabricarea utilajelor pentru prelucrarea maselor plastice şi a cauciucului |
2899 | Fabricarea altor maşini şi utilaje specifice n.c.a. |
2910 | Fabricarea autovehiculelor de transport rutier |
2920 | Producţia de caroserii pentru autovehicule; fabricarea de remorci şi semiremorci |
2931 | Fabricarea de echipamente electrice şi electronice pentru autovehicule şi pentru motoare de autovehicule |
2932 | Fabricarea altor piese şi accesorii pentru autovehicule şi pentru motoare de autovehicule |
3101 | Fabricarea de mobilă pentru birouri şi magazine |
3102 | Fabricarea de mobilă pentru bucătării |
3103 | Fabricarea de saltele şi somiere |
3109 | Fabricarea de mobilă n.c.a. |
3212 | Fabricarea bijuteriilor şi articolelor similare din metale şi pietre preţioase |
3213 | Fabricarea imitaţiilor de bijuterii şi articole similare |
3220 | Fabricarea instrumentelor muzicale |
3230 | Fabricarea articolelor pentru sport |
3240 | Fabricarea jocurilor şi jucăriilor |
3250 | Fabricarea de dispozitive, aparate şi instrumente medicale stomatologice |
3299 | Fabricarea altor produse manufacturiere n.c.a. |
3600 | Captarea, tratarea şi distribuţia apei |
3700 | Colectarea şi epurarea apelor uzate |
3811 | Colectarea deşeurilor nepericuloase |
3812 | Colectarea deşeurilor periculoase |
3821 | Tratarea şi eliminarea deşeurilor nepericuloase |
3822 | Tratarea şi eliminarea deşeurilor periculoase |
3831 | Demontarea (dezasamblarea) maşinilor şi echipamentelor scoase din uz pentru recuperarea materialelor |
3832 | Recuperarea materialelor reciclabile sortate |
3900 | Activităţi şi servicii de decontaminare |
4332 | Lucrări de tâmplărie şi dulgherie |
5510 | Hoteluri şi alte facilităţi de cazare similare |
5520 | Facilităţi de cazare pentru vacanţe şi perioade de scurtă durată |
5530 | Parcuri pentru rulote, campinguri şi tabere |
5590 | Alte servicii de cazare |
5811 | Activităţi de editare a cărţilor |
5812 | Activităţi de editare de ghiduri, compendii, liste de adrese şi similare |
5813 | Activităţi de editare a ziarelor |
5814 | Activităţi de editare a revistelor şi periodicelor |
5819 | Alte activităţi de editare |
5821 | Activităţi de editare a jocurilor de calculator |
5829 | Activităţi de editare a altor produse software |
5911 | Activităţi de producţie cinematografică, video şi de programe de televiziune |
5912 | Activităţi de postproducţie cinematografică, video şi de programe de televiziune |
5913 | Activităţi de distribuţie a filmelor cinematografice, video şi a programelor de televiziune |
5914 | Proiecţia de filme cinematografice |
5920 | Activităţi de realizare a înregistrărilor audio şi activităţi de editare muzicală |
6010 | Activităţi de difuzare a programelor de radio |
6020 | Activităţi de difuzare a programelor de televiziune |
6201 | Activităţi de realizare a soft-ului la comandă (software orientat client) |
6202 | Activităţi de consultanţă în tehnologia informaţiei |
6203 | Activităţi de management (gestiune şi exploatare) al mijloacelor de calcul |
6209 | Alte activităţi de servicii privind tehnologia informaţiei |
6311 | Prelucrarea datelor, administrarea paginilor web şi activităţi conexe |
6312 | Activităţi ale portalurilor web |
6399 | Alte activităţi de servicii informaţionale n.c.a. |
7111 | Activităţi de arhitectură |
7112 | Activităţi de inginerie şi consultanţă tehnică legate de acestea |
7120 | Activităţi de testare şi analize tehnice |
7311 | Activităţi ale agenţiilor de publicitate |
7312 | Servicii de reprezentare media |
7410 | Activităţi de design specializat |
7420 | Activităţi fotografice |
8610 | Activităţi de asistenţă spitalicească |
8621 | Activităţi de asistenţă medicală generală |
8622 | Activităţi de asistenţă medicală specializată |
8623 | Activităţi de asistenţă stomatologică |
8690 | Alte activităţi referitoare la sănătatea umană |
9101 | Activităţi ale bibliotecilor şi arhivelor |
9102 | Activităţi ale muzeelor |
9103 | Gestionarea monumentelor, clădirilor istorice şi a altor obiective de interes turistic |
9311 | Activităţi ale bazelor sportive |
9312 | Activităţi ale cluburilor sportive |
9313 | Activităţi ale centrelor de fitness |
9319 | Alte activităţi sportive |
9321 | Bâlciuri şi parcuri de distracţii |
9329 | Alte activităţi recreative şi distractive n.c.a. |
9511 | Repararea calculatoarelor şi a echipamentelor periferice |
9512 | Repararea echipamentelor de comunicaţii |
9523 | Repararea încălţămintei şi a articolelor din piele |
9524 | Repararea mobilei şi a furniturilor casnice |
9601 | Spălarea şi curăţarea (uscată) articolelor textile şi a produselor din blană |
Data și ora deschiderii cererii de proiecte: 23.02.2017, ora 12:00
Data și ora inchiderii cererii de proiecte: 23.08.2017, ora 12:00
Cererile de finanțare depuse în primele două luni ale apelului vor parcurge etapele de verificare a conformității administrative și eligibilității și evaluare tehnică și financiară, urmând a fi direct contractate cele care au obținut cel puțin 85 de puncte (pragul de calitate) și care se încadrează în alocarea financiară disponibilă pentru acest apel. Dacă alocarea financiară disponibilă nu este acoperită, restul proiectelor care au obținut între 50 și 84 de puncte, vor fi menținute în competiția cu proiectele din lunile următoare
Proiectele care obțin mai puțin de 50 de puncte sunt respinse.